lördag, juni 6

Morgon.

Sitter och äter cocos-scones från igår kväll, började göra dem vid halv två i natt. Väldigt gott skulle jag tro, det är svårt att säga eftersom jag visst gått och fångat kråkan. Måste vara klimatförändringen eller något - vilken jäkla besvikelse att ha lovat att ta med sig solen hem, höra att det är 28 graders hetta hemma i Sverige när man är bortrest, och komma hem till tio graders huttrande. Men jag har vägrat vintern. I juni ska man inte behöva använda jacka, flipflops ska vara helt okej att gå i (tack, du som hindrade mig...) och jag vill använda min bikini.
Ja, man får ta straffet för sin envishet - ont i halsen, heshet och ångest över att man är sjuk igen. Illa.

Gran Canaria var jag på, och det var underbart! Utomlands är så underskattat.
När jag blir stor ska jag flytta dit och bo i en grotta, precis som lokalbefolkningen gör i Guayadeque. Jag ska leva på deras fantastiska getost, supa mig redlös på deras honungsrom och varje morgon gå på promenad med lokalåsnan (ponnyn, hästen ;)). Se ut genom ytterdörren på morgonen och mötas av en otrolig utsikt över hela dalen. Grönska och berg, fågelkvitter och hemlösa, taniga katter. Aw.
Och sedan åka till havet och njuta av Atlantens storhet. Jeez, Atlanten är verkligen stort. Skulle man sugas in av vågorna så skulle man försvinna för alltid. Å andra sidan är jag ingen vetare om havets krafter (och hur det funkar när materia dras med av vågorna, nån gång borde man väl spottas tillbaka igen?).

Nåja, tillbaka till verkligheten. Måste ut till vintern för att handla mjölk och nåt. Men för min egen lyckas skull, innan jag går vill jag avsluta med



Åh! Sommar, sommar, vart är du? >_<

PS. Tack mamma för resan, det var efterlängtat. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar