fredag, februari 29

Getter som dansar tango?

Japp, och så har nytt lägenhetssökande påbörjats. Jag är så på g! Det känns som om en rymlig, härlig sak med någonting som påminner om kanske balkong och med ett kök som eventuellt är i ett eget utrymme, är på väg till Isia. Någonting som inte kräver en studerande persons färdigheter. Gärna med parkettgolv i vardagsrummet. Och ganska så centralt.

Just nu sitter jag hemma i min lilla trånga etta och glor på min fisk, samt väntar på att klockan ska bli prick tre. Jag har äntligen en tvättid som jag kan passa. Det är fantastiskt. Jag tror att jag har sumpat typ fyra eller fem tvättider den här månaden på grund av jobbet. Det suger att gå runt i kläder man aldrig skulle ta på sig om det inte var för att allt ligger i tvätten. Samtidigt har jag fått lära mig att jag har mer kläder än jag tror. Dock ligger en rejäl shoppingdag, så fort jag fått min första lön, i planerna.

Förresten så var jag helt så klantig idag. Gick för att köpa mig en falafel (jag var hungrig och på väg hem och orkade inte vänta tills jag var framme), och saknade en krona. Jag frågade falafelsnubbarna om det är okej att jag kommer lite senare med enkronan. De båda tittade på mig och började skratta. De ba "Nääähhh asså, det är en krona. Det är alldeles för mycket för att du ska få låna. Men okej. Kommer du inte tillbaka så skickar vi polisen på dig." Med falafeln i handen gick jag därifrån, till tåget som skulle ta mig hem.
Stiger på tåget, sätter mig och frågar några passagerare bredvid mig om det är okej att jag tar tidningen som ligger på bordet bredvid dem. Utan ett ord ger de mig tidningen och fortsätter kolla ut genom fönstret, och jag börjar ögna igenom förstasidan. Sedan stiger jag av tåget vid min station och går hemåt. Ska ta fram falafeln för att käka lite på vägen.
Men jag glömde den på tåget! >_<

Easy come, easy go som man säger? Det låter perfekt. Och självklart är klockan fem minuter över tre, så min tvättid har börjat. Innan jag råkar glömma bort den helt, är det bäst om jag bara publicerar inlägget och låter det vara för idag.

Ha en bra dag på er!
Kraaaahm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar