onsdag, januari 30

En något.

Efter att ha tagit ett tidigare, och längre, sportlov från bloggen är jag tillbaka från semestern med nya krafter. Så nya de kan vara efter att man spelat "The Sims 2 - Jorden runt", iallafall.

Denna morgon inser jag att det måste vara någonting inom mig som stör min sömn. Sömnsvårigheter har jag väl haft ända sedan jag vet inte när, har på något sätt alltid hatat att sova - men kan det verkligen vara de sömnhatiska tankarna som blir till en tvångstanke när jag bestämmer mig för att stanna uppe ett extra tag på natten?
Hela natten var rätt idiotisk i den bemärkelsen. Jag tog mig en kopp kaffe för att jag kände mig sugen på det, vid midnatt.. och än är jag vaken, detta trots ett försök till en natts sömn utan några resultat värda att nämnas. "Jag vill verkligen sova, men ögonen är vidöppna och hjärtat slår i femtontusen per sekund" lät det från mig vart femtonde, vart tjugonde minut. Och med tanke på att jag redan visste om att min kropp reagerar så på kaffe, så är ni under en minut efter att ha läst detta tillåtna att lägga till ett litet hånskratt efter ert "fan-va-hon-maler-på-i-den-här-bloggen"-suckande.


Åh. John Lennons - Imagine-låt spelas på teve nu, på nån kanal. Så sjukt fin den är, speciellt när man sitter i sin känslomässiga efter-en-natt-av-koffein-morgonstund. Den som uppfann John Lennon... måste ha varit ett geni.

Nåja. Ska dricka min saft nu. Kallt, friskt, en härlig smak och precis vad som behövs en dag som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar