fredag, augusti 31

You give a little love, and it all comes back to you.

Av någon anledning har låten från Coca Cola-reklamen fastnat i mitt huvud - den är så bra! Varför har jag inte lyssnat på Bugsy Malone förut? Laaalaaalalalalalaaa....

Usch, idag ska jag till skolan igen. Idag är det dags för en ny termin av sådant som ska fastna i huvudet. Sådant som man mer eller mindre tvingar sitt huvud att klibba fast fakta i sig. Idag ska jag till skolan.

Jag vet inte varför jag är nervös egentligen - det här är någonting som jag gjort förut. Men jag kan inte sluta tänka på alla nyheter detta skapar. Jag ska åka tåg till lund, jag ska gå någonstans dit jag gick för första gången igår och jag ska sätta mig i samma sal som en massa andra människor som jag inte kan namnet på och som jag förmodligen ska kunna handskas med i resten av terminen. Det största av allt? Jag ska plugga musik. Det är någonting som drar upp hela tre år av mitt förflutna, någonting som sätter press på min framtid. Vad ska jag göra sen? Vad är meningen med allt det här? Kommer jag att trivas med att hålla på med någonting så flummigt som musikvetenskap? Jag har gjort det här förut. Kommer jag klara av att göra det igen?
Öy, hoppas att jag kommer att fixa det. Har iallafall redan varit och lånat böcker till kursen, så halva grejen är avklarad redan.

Och hur ser ställningen ut i min undersökning? De ledande grädd-med-marmelad-söta-gosedjurs-favoriterna är Anka och Groda. Anka var ett ledande fjäderfä, men Groda fintade och tog sig jämsides som en värdig motståndare. Jag väntar spänt på fler röstare!


You're gonna be remembered for the things that you say or do, laaalaaalalalalalalaaa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar