onsdag, april 22

En sund Isia

Stekt kycklingfilé fylld med zucchini och rödlök, med sallad till.


  • En kycklingfilé
  • En åttondels zucchini
  • En fjärdedels rödlök
  • Grillkrydda
  • Salt
  • En tandpetare


Kycklingfilén skar jag en ficka i, i vilken jag stoppade hackad zucchini och rödlök. Sedan strödde jag lite grillkrydda och lite salt över kycklingen, samt även inne i "kycklingfickan". För att sedan kunna steka kycklingen utan att allt föll ut, fäste jag ihop fickan med tandpetaren. Kör sedan ner i stekpannan och stek kycklingen fin! Jag stekte den i rapsolja.
Till detta serverade jag en blandning av isbergssallad, ruccolasallad, paprika, zucchini (yes, jag älskar zucchini), rödlök och tomat.

Sjukt enkelt, och galet gott! Sedan går det att variera hur man vill (krydda med curry, stoppa med paprika och purjolök, osv). Och när man stekt kycklingen sådär perfekt så den blir precis lagom saftig och lagom kryddad... mums.

Isia Stewart, höhö.

PS. Som ni märkt så är det inte likt mig att lägga upp recept på internet. Mest för att jag är så sjukt säker på att matlagning ska vara långt mycket mer avancerat för att man ska kunna skryta med det. Så, ja.. Men här var jag bara tvungen. Det var tastyyy *kvittrar*.

2 kommentarer:

  1. Ser sjukt gott ut.. :) Ska kanske prova på att göra det där och se om det är så gott som det ser ut.. =)

    SvaraRadera
  2. Det var galet gott! Och galet nyttigt också. Testa testa =D

    SvaraRadera