måndag, augusti 18

Sucky sucky.

"Här på MKB har vi någonting som kallas för VLU, Valfritt LägenhetsUnderhåll, vilket innebär att blablablablablablabla......"

That's it. Jag är alldeles för besviken på omvärlden just nu. MKB-tanter (och andra tanter) försvarar saker som bör tas upp i stora förhandlingar. Men vad fasen, det är ju bara omtapetsering (och annat...), det är inte värt att gå så långt med det. Förhandlarna är förresten ändå på semester (och annat). De kan inte ta det just nu, de har sina egna liv (eller vad fan det är de nu har).

När jag var yngre var det mesta bättre. Folk kände inte att de behövde supa ner sig för att komma ifrån vardagen, de skötte sitt men kunde ändå bjuda på sig själva, och åldern var en riktig förklaring till somliga beteenden. Nu ska man vara vuxen. Man är antingen för stel eller för lös. Man måste antingen prata mer eller vara tystare. Men man får inte blanda sig i folks angelägenheter, om det inte handlar om skitsnack. För luften är fri. Och kan man säga det som man vill säga till personen i fråga ändå, även om man säger det när man är i ett annat rum, är det inte skitsnack. Men lyssna på denna: Antingen är man modig (rakt på sak??) eller så är man en mes.

Haha!! JUST det var vad jag väntade på. Den meningen, från precis rätt person. Han som har mage att komma hem till en och säga just de saker man vill höra. Inte. Han är ju så modig.

Vänta er inte mer. Aldrig.

Låt mig vara nu. Det finns ingenting att lösa längre...

MVH

PS: Felix och Findus mår bra. =)

1 kommentar:

  1. Nu händer det äntligen nått i ditt liv som du kan skriva i din fucking blogg. Då vet jag var jag har daj.xoxo

    SvaraRadera