lördag, juli 14

Det andra första inlägget

En resa tillbaka till Malmö från en "nästan" annan kontinent (Stockholm-Kumla-Kumla-Stockholm) kräver även ett pånyttstartande av en blogg man haft för en tid sedan.




Kom hem från Kumla i förrgår från ett besök hos min Pontus, väl i Malmö blev jag förbluffad över hur skånskt alla pratade, hur främmande allt kändes och hur högt i tak jag har. Jag har högt i tak hemma hos mig! Allt känns så gammalt och så nytt på samma gång - här bodde jag en gång och lämnade stället för en resa till Stockholm, Taxinge. Allt förändrades i mina vanor för en månad - när jag kom tillbaka hade jag fått nya ögon, nya syner och hela jag känns så ny.

Jag har för det första skaffat mig en fotokamera. Det är någonting som jag har längtat efter jättelänge, men äntligen tog jag tillfället i akt och åkte till Elgiganten. Det blev en resa med buss från Taxinge till Södertälje (livrädd pga att jag hört att busstider och buss-system skulle vara hopplösa där borta). Resan tog mig sammanlagt ungefär tre timmar, men det blev som en rolig liten utflykt.


Sedan så har min syn på städning förändrats en hel del. Det första jag köpte i Willy's idag var stålull och nya Wettex-trasor ^^ Rätt stolt över mig själv är jag, förutom det faktum att nu sitter jag och skriver en blogg istället för att städa.
Men det tänkte jag göra nu! Ska bara klicka på knappen häär... "publicera inlägg".....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar