tisdag, mars 8

Otrohet.

1½ vecka in på totalt 8 veckors diet; dag 10.
Jag hade kunnat döda för en chipspåse. Normalt sett äter jag en chipspåse 1-2ggr i månaden, och den där dagen jag brukar unna mig i månaden verkar vara någon gång nu.
Det gör ack så ont.
Ännu värre: idag, när jag var på ICA för att köpa Keso, insåg jag vilken kamp det kan bli med djävulen inombords. Först skall man till mejeriavdelningen för att hämta Keso't, och då går man förbi chipshyllan, läskhyllan och Pucko. Sedan ska man betala för Keso't, då går man till kassan förbi glassdisken och MÄNGDERNA med godishyllor (Dumle, åååååhhhhh Dumle) samt ännu mer läsk. Man får fnatt.

Och där står man, med sin Keso. Lite smånöjd över hur gott det ska bli, med Keso. Men i mitt huvud är jag otrogen. För jag tänker på hur en Geisha skulle smaka just där och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar