onsdag, oktober 31

Här är jag.

Liten. Nylärd. Neutraliserad.

Idag har varit en jobbig dag. Salladsbaren var fylld med hungriga människor som väntade på sin tur att få välja sina maträtter ur buffén, och stressande och flängande förbi sallader, dressingar och mikrovågsugnar är vad som har varit aktuellt den här dagen.
Men jag älskar människor. Varför vet jag inte, men det är någonting med människor som fascinerar mig. Vissa sidor av dem kan göra mig så glad. Människor. En persons humör kan påverkas av en annans under en hel dag, är inte det fantastiskt?

Träffade Sofia idag, första gången sen hon kom tillbaka från Tyskland och Gazette och andra människor. Andra människor som tydligen inte kunde tala engelska. De skapade problem med kommunikationen. Det borde vara ett minimum för alla folk i hela världen. För jag ångrar språkskillnader.

Men samtidigt inte. För språkskillnader fick mig så himla stolt idag, när det kom in en amerikansk familj utan svenska språkkunskaper, i salladsbaren. Då var det jag som visade dem vägen genom menyerna.
Sådana smågrejer. När man står inför en främmande person och visar den någonting som den inte sett förut. Förklarat det på personens språk. Fått den att förstå.
Det är kanske inte världsomspännande. Och det skulle inte ge mig något pris någonstans. Men för mig själv. Därför älskar jag människor.

Jaa. Just därför älskar jag människor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar