onsdag, maj 18

Nånstans mellan Litauen och Grönland.

"Användarnamn: Bellabella87
Lösenord:______

Klicka här om du har glömt ditt lösenord.
Klicka här för att logga in som annan invandrare."

Så läste jag inloggningsrutan. Invandraren är i själva verket användaren.

Av allt som man ska hålla reda på i den här världen, är det svårt att hålla sig sansad och klarsynt. Tankspriddhet är inget att leka med. För det är just det som format min nuvarande situation: halvt bostadslös, rotlös, halvt framtidslös, men med stora idéer. Kanske går man i någon släktings fotspår - det skulle nog inte vara så konstigt.

Helvetes mög; pappa kommer peka finger och skratta åt mig igen. "Ja, Isia, du och dina studier asså... sa du inte att du träffat rätt den här gången, va?"
Nä pappa, jag tänker inte vara ditt lilla offer. Och innan tvångströjan åker fram och tandskyddet täcker mina gommar, tänker jag vara duktig och se vad mer som finns där ute. Vi är i Sverige. Här kan man få göra sånt. Får se vart det leder bara.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men... jag önskar att jag var 18 igen. Med den nuvarande åldern är det fan dags att stadga sig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar