söndag, februari 7

Nytt.

Medan ett gammalt förflutet hoppar på bussen jag sitter på, med barn i handen och ett vuxet leende över läpparna - försvinner ett nyare förflutet i snåren av historia om glada och roliga dagar, i skuggan av ett nytt år och nya löften. Sorg över obefintlig sorg är någonting som överväldigar mer än det faktum att friheten och den nya värmen från elementen blandar ihop en ny aning om vad trivsel är. Och sängen - den stora, nya sängen som står i rummet där tusen minnen lagrats under så lite så fjorton månader, varför väcker den så pass abstrakt undran?

Hur många nya starter får en människa under sitt liv? Finns det statistik över det? Hur många gånger har man inte bestämt sig för att "nä nu jävlar" och "Nu babbe mig ska vi slå slag i saken. Det är ju trots allt nytt år"?

En sak kan vi säkert många hålla med om - 2009 sög åsneröv. För min del av många sentimentala anledningar. Och för många andra också. Och nu har vi kommit in på ett nytt decennium, då folk i min generation kommer få barn, gifta sig och skaffa hus och Saab (ja för ni har väl läst ;)). Nytt år, nya möjligheter - första året på decenniet innebär krav på planering, strukturering och nerknarkning med förskönande ungdomselixir. Nu ska vi bli vuxna på riktigt.

Även det suger åsneröv. Men ja.. jag får se till att gilla åsneröv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar